The USA toDay - beszámoló

(iskolai projektnap az angol tagozatos osztályoknak)

Május 17-én, a szombati tanítási napon a B osztályos tanulók egy USA témájú projektnapon vehettek részt az angol munkaközösség jóvoltából. A program során a három angol tagozatos osztály összevethette tudását az amerikai kultúra témakörében, miközben az osztályok közötti együttműködés is fontos szerepet kapott. Továbbá lehetőség volt a nap témájához kapcsolódóan beöltözni, számos kreatív jelmezötlet született, ezzel is megalapozva a hangulatot.

A nap legelső feladataként a memória-képességünket tették próbára. Egy New Yorkról készült videókollázs megtekintése után különböző kérdésekre kellett osztályszinten minél gyorsabban válaszolnunk, amelyek a videó apró részleteire koncentráltak. Ezután a közös foglalkozás után kezdődtek a jobbnál jobb programok, amikre mindenki előzetesen jelentkezett.

Én a Book Clubot választottam első órában, ahol Ray Bradbury A Sound of Thunder című novelláját olvastuk el, majd egy Kahoot kvízben mérettethettük meg magunkat. A novella nekem nagyon tetszett, annak ellenére, hogy nem kifejezetten kedvelem a sci-fit. A történet rendkívül gondolatébresztő volt, nagyon sok érdekes témakört érintett, mint például az időutazás vagy a pillangó-effektus. Olvasás közben a termekből átszűrődött a vidám éneklés hangja, illetve az éppen sülő amerikai palacsinta illata is belengte a folyosót.

Második órában palacsintát sütöttem, amit igyekeztünk minél jobban kivitelezni, hiszen minden osztály palacsintáját zsűri értékelte különböző szempontok alapján. Szuper program volt, hiszen így az amerikai gasztronómia is közelebb került hozzánk.

Ezen kívül rengeteg izgalmas tevékenység közül lehetett választani, a Jeopardyn amerikai kultúrával kapcsolatos ismeretelemekre volt szükség, emellett amerikai zenekultúrából készült kvízen is részt lehetett venni. Volt még lehetőség kreatív írásra is, ahol megadott szempontok szerint kellett egy rövid sztorit létrehozni, nagyon ötletes írások születtek. A Dialects and accents nevű program során a diákoknak fel kellett ismerniük az USA területén lévő dialektusokat, továbbá egy vadnyugati dalt is megtanulhattak a résztvevők, amit a nap végén előadtak nekünk. Minden programon garantált volt a jó hangulat.

A nap zárásaként elsajátítottunk egy tánckoreográfiát, amivel teljes lett az amerikai életérzés. A nap folyamán pontokat gyűjtöttünk a saját osztályunknak,

úgyhogy mindenki igyekezett a legjobbat kihozni magából. Minden osztály erején felül teljesített, az aranyérmet végül a mi osztályunk, a 11.B hozta el.

Összességében ez egy remek nap volt, a szombati koránkelés ellenére is nagyszerű volt a hangulat. Egy kis szomorúság van bennem, hiszen a mi osztályunk számára ez volt az utolsó ilyen projektnap, de mindig boldogan fogok ezekre az alkalmakra visszaemlékezni.

Magyari Mira 11.B

*

On 17th May, the B classes participated in the annual English Project Day. This year, we could test our knowledge of American culture, including literature, music, traditions and gastronomy. We could choose from several fun tasks, such as Jeopardy, Book Club or creative writing. Students also had the chance to learn songs from the Wild West, or take part in a quiz about pop culture. Furthermore, the participants could indulge in American gastronomy and bake American pancakes. There was also an oppurtinity to learn about American dialects and accents. At the end of the day, the students who joined the singing task performed the song that they had previously learned. At the end of the day, we learned a country line dance, the process of which was extremely amusing.

The main purpose of the day was to enhance friendly competitiveness and cooperation between the classes. I believe this goal was successfully reached. In my opinion, this day couldn’t have gone any better, and everybody found programmes to their liking. These are the kinds of memories I’ll always look back on fondly.

Mira Magyari 11.B

*

A záró esemény videói:




A kreatív írás feladatai itt olvashatók: https://padlet.com/ptebabitsangol/america-today-creative-writing-round-2-zn50wsnqvu4o9yxg 





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Ti küldtétek #13 - Kosztolányi Dezső Boldogság című novellájának elemzése

Hamlet-dilemmák: amikor a szavak gyógyítanak

Magyar írók és költők, akik mentális betegséggel küzdöttek