TDK Workshop beszámoló
„Tudásunk egy csepp, amit nem tudunk, az egész óceán” - Isaac Newton
kép: otdk.hu |
A program elején Dr. Kocsisné Dr. habil Farkas Claudia, a Kultúratudományi, Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Kar egyetemi docense tartott előadást a tehetség felfedezéséről, illetve arról, hogy miért érdemes már középiskolás diákként az Egyetemi Diákkörbe bekapcsolódni. Többek között kiemelkedő tehetségként megemlítette Leon Löwentraut fiatal képzmőművészt, akinek művei egyszerre ösztönözik és irritálják a közvéleményt és a médiát. A fiatal, dinamikus, önfejű és mindössze 24 éves alkotó, a művészek új nemzedékének úttörője. Sikerét elsősorban festményeinek köszönheti. A tehetség ismérvei a jó memória, az elkötelezettség, továbbá a független és kritikus gondolkodás. A TDK (Tudományos Diákkör) pedig hungarikum, az egyetemi hallgatók és oktatók közös munkája.
De mire is jó a TDK? Szellemi kihívásra, önbizalomnövelésre, felfedező tapasztalat szerzésére egyaránt alkalmas. Segít megtalálni a saját érdeklődésünket. Kihagyhatatlan lehetőség a vállalkozó szellemű és tudományos érdeklődésű tanulók számára. A TDK célja a tehetségek felkarolása, támogatása, illetve a választott kutatás elméletének és gyakorlatának elsajátítása. Ráadásul a hallgatók bekerülhetnek egy szakmai közegbe, ami jó közösséget és közös gondolkodást biztosít.
És hogy miért érdemes középiskolásként a Tudományos Diákkörnek a tagja lenni? Többek között azért, mert a tagoknak lehetősége van egyetemi ösztöndíjak elnyerésére, gyakornoki munkák végzésére, továbbtanuláskor pluszpontok megszerzésére. A TDK-s múlt előnyt jelenthet egy álláskeresésnél, mivel bizonyítja a szakmai elhivatottságot.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése