Cikksorozatunkban olyan volt és jelenlegi Babitsos diákok nyilatkoznak, akik rokonok: szülők és gyermekeik, nagybácsik, nagynénik unokaöccsükkel vagy unokahúgukkal, testvérek, unokatestvérek. Így rövid páros interjúkat olvashattok a rovatban. Kérdéseinkkel azt próbáljuk körüljárni, hogy miért, milyen értékek mentén választották a Babits Gimnáziumot, mik a közös pontok, milyen hagyományokat őrzünk, és milyen változásokat látnak például a 25-30 éve ide járt szülők, rokonok? A második részben Aknai Balázs (10.C) és édesanyja, Váradi Zsanett nyilatkozott. *** Mikor járt az iskolába? Milyen tagozaton tanult? Ki volt az osztályfőnöke? Váradi Zsanett: 1991-1995 között jártam a Babits Mihály Gimnáziumba. C osztályos voltam, emelt szinten tanultam a német nyelvet. Osztályfőnőköm Bazsóné Dégi Ibolya kémia-fizika szakos tanárnő volt. Miért ezt az iskolát választotta? VZs: Egyrészről akkoriban nem sok iskolában indult emelt szintű németes osztály, ez az iskola volt az egyik ilyen a városban . A má
Cikksorozatunkban olyan volt és jelenlegi Babitsos diákok nyilatkoznak, akik rokonok: szülők és gyermekeik, nagybácsik, nagynénik unokaöccsükkel vagy unokahúgukkal, testvérek, unokatestvérek. Így rövid páros interjúkat olvashattok a rovatban. Kérdéseinkkel azt próbáljuk körüljárni, hogy miért, milyen értékek mentén választották a Babits Gimnáziumot, mik a közös pontok, milyen hagyományokat őrzünk, és milyen változásokat látnak például a 25-30 éve ide járt szülők, rokonok? Az első részben Kersák István és nagybátyja, Hofecker Zoltán páros interjúját olvashatjátok. *** Hofecker Zoltán „Remek közösség, remek tanárok, összességében nem kívánhattam volna jobbat.” Mikor járt az iskolába? Milyen tagozaton tanult? Tanulmányaimat 1998-ban kezdtem „E” osztályos tanulóként, amely akkor váltott testnevelés szakról matek-infó szakra, így hát egyike voltam a legelső mat-infósoknak, akik 2001-ben érettségiztek. Osztályfőnököm Somogyiné Fodor Emőke volt, aki azóta is az iskola tanári karának tagja. Mi
Hallhatuk már mind azt a megállapítást, hogy a zsenialitás és az őrület kéz a kézben járnak. Vajon ez tényleg igaz? Nos, ezt nem lehet biztosan megmondani, ám az kétségkívül kinyilvánítható, hogy a költők, írók valamelyest másképp látják a világot, épp ettől lesznek műveik olyan kiemelkedőek, meghatóak. De honnan ered ez az érdekes világszemlélet? Nos ez sok esetben mentális zavarra, betegségre utalhat ugyanis ilyen helyzetben a költők, írók borúsan, komoran látják a világot és olyan összefüggéseket vélnek felfedezni, amit egy egészséges ember nem. Ettől függetlenül nem mondható ki teljes bizonyossággal, hogy minden költő, író mentális betegséggel küzd ám érdemes megfigyelnünk a magyar irodalom néhány jelentős alakját, akiknek életük során felütötték a fejüket ilyen jellegű problémák, és ezek sokszor művészetükre is kihatással voltak. Azt is meg kell jegyezni, hogy a tudomány mai szóhasználata nem feltétlenül ugyanúgy határozza meg ezeket az állapotokat, mint ahogy akkor gondolták, vag
Nem vicces
VálaszTörlés